Ali Güler ile Röportaj

Emlak Haberleri ,Röportajlar

“PARANIN SATIN ALABİLECEĞİ EN İYİ KONUTLAR” ALİ GÜLER, CEO

Bu sayımızın kapak konuğu olan Mykonos Homes’u ve bu yeni projenin müteahhiti Cyprus Constructions’ı sizlere tanıtmak istiyoruz. Sezon dışı bile gayet yoğun geçen bir tempoda bu röportaj için vakit ayıran Cyprus Constructions’ın CEO’su Ali Güler’le, Maldives Homes’taki Califorian Restaurant’ta buluştuk.

• Ali Bey, uzun zamandır bu piyasada olduğunuzu biliyoruz, özellikle bu bölgede, Girne’nin doğu sahil şeridinde çok tecrübelisiniz... Sormak istediğimiz çok soru var ama onlara geçmeden önce sizden bu bölge hakkında bilgi almak istiyoruz, özellikle yurt dışından bizi takip eden okuyucularımız için Esentepe ve Bahçeli Bölgesini anlatır mısınız?
Öncelikle bana bu fırsatı verdiğiniz için Propertync Ailesine teşekkür ederim. Evet yaklaşık 19 yıldır özellikle Esentepe bölgesinde inşaat ve emlak sektöründe çalışmalarımı sürdürüyorum. Beni bu bölgede cezbeden sadece buranın bakir bir yer olması değil ayrıca ülkemizin en yeşil bölgelerinden biri olması, deniz ve dağ manzarasının eşsiz kucaklaşmasıdır. Çam ağaçları arasında doğa yürüyüşü veya bisiklet sporu ile ilgilenen insanlar için inanılmaz cazip bir nokta. Kışın doğanın farklı renkleri ile sunduğu güzellikler, özellikle baharda endemik orkideleri ile inanılmaz özel bir yer haline geliyor. Buna Akdeniz’in sayılı güzel plajlarından Alagadi Caretta Plajını da koyar ve ülkemizin tek uluslararası golf ve beach resortu olarak faaliyet gösteren Korenium Golf tesisini de eklersek sadece Akdeniz’in değil dünyanın eşsiz bir cazibe yerine dönüşüyor diye düşünüyorum. Ayrıca Esentepe bölgesinde kat sınırlaması olması, yüksek ve dikey büyüyen yapılar yerine yatay büyüyen bahçe ve yeşil doğa ile iç içe bir yaşam tarzı sunuyor olması yabancı ve yerli yatırımcıların beklentilerini daha fazla karşılıyor. Günümüzde dünyanın birçok metropolünde yoğun şehir ve iş hayatı şartlarında yaşayan birçok insan Akdeniz’in incisi bu güzel adanın sunduğu doğal ve tarihi güzellikleri için ülkemize yatırım yapmaktalar. Biz de ülkemizin ve Esentepe bölgesinin tanıtımını sadece Turizm Bakanlığın’dan beklemeden, elimizi taşın altına koyarak en iyi şekilde yapmaya çalışıyoruz. Yabancı yatırımcıya yönelik inşaat yapan birçok firmadan farklı olarak oturup müşteri gelmesini beklemek yerine, sektörü ayakta tutabilmek ve ileriye taşımak için adeta bir tanıtım elçisi gibi tüm enerjimizle durmaksızın çalışıyoruz. Ülkemizi, kültürümüzü, tarihimizi, doğamızı ve bölgemizi tüm güzellikleri ile ve gerçek bir Kıbrıslı misafirperverliği ile uluslararası piyasaya sunuyoruz. Önce ülkemizi sonra bölgemiz ve yaptığımız projelerimizi tanıtıyoruz.

• Cyprus Constructions’ı biraz tanıyalım; şirketiniz bu zamana kadar neler yaptı, hep bu bölgede mi konut projeleri inşa ettiniz?
Cyprus Constructions firması Califorian Trading LTD adı altında faaliyet gösteren bir kurumdur. Direktörümüz Salih Kayım öncülüğünde yaklaşık 25 yıldır inşaat sektöründe faaliyet göstermektedir. Özellikle Esentepe bölgesinde projeler yapmış bir firmayız. Bugüne kadar tamamlanan 9 farklı konut projemiz bulunmaktadır. Son bir iki yıl içerisinde inşaat alanında büyük ivme kazandırdığımız inşaat firmamız, bugün devam eden 4 farklı proje ile Esentepe bölgesindeki en büyük inşaat firması olarak lider firma konumundadır. Cyprus Constructions olarak şirket politikamız yüksek kaliteli yaşam alanları oluşturmaktır. Biz sadece bir ev değil müşterilerimize ayrıcalıklı bir yaşam tarzı konsepti sunuyoruz. Bu projeleri yaratırken ekip olarak muazzam şekilde uyum içerisinde büyük eforlar harcayarak çalışıyoruz ve her gün büyümeye devam ediyoruz. Şunu da söylemeden edemeyeceğim şirket direktörümüz Salih Kayım’ın vizyoner kişiliği ve yeni fikirlere gerçek anlamda açık bir kişi olması tüm ekibimizi motive eden en büyük etkenlerin başında gelmektedir. Şirketimizde patron çalışan ilişkisi değil arzu ve tutku ile çalışan bir ekip ilişkisi mevcuttur.

• Kapak projemiz Mykonos Homes, Maldives Homes projenizin çok yakınında yer alıyor. Ki Maldives Homes, özellikle pandemi döneminde otellerin faaliyetlerinin azalmasıyla popüler ve güvenli bir tatil mekanı olarak öne çıktı ve yatırımcılarınız kiralama yaparak çok hızlı kazanmaya başladı ilk seneden... Mykonos Homes’un hayata geçme sebebi bu ilgi mi?
Evet Maldives Homes projesi ile tamamen konsept proje olarak adamızde birçok ilkleri başardık. Gerçek anlamda denize sıfır bir proje hayal edin, içerisinde size 5 yıldızlı hotel kalitesinde servis sunuyor. Verdiğimiz kalite ve hizmet anlayışı ile “Hayallerinizin Gerçekleştiği Yer” sloganını müşterilerimize sunduk ve fazlası ile herkes tarafından kabul gördü bu sloganımız. Biz Maldives Homes projemizde Maldives Göl Villaları, Özel Villalar ve farklı büyüklüklerde apartman daireleri yarattık. İnşaat arazisine ne kadar fazla inşaat yapabilirsek daha fazla kar ederiz diye değil, nasıl bir proje yaratırsak tüm evlerimizin deniz ve dağ manzarası olur, inşaat tamamlanınca evlerin değerleri çok daha fazla artar diye düşündük. Bunu yaparken 20 adet daha fazla daire yapmak yerine herkesin mutlu olacağı çok özel konsept bir proje olsun istedik ve bunu başardık. Bizden projenin başında ev alan müşterilerimizin evlerinin satış değerleri proje tamamlanana kadar tam 0 oranında arttı. Bu inanılması güç bir yatırım projesi oranı aslında. Bunun nedeni sadece projenin tasarım olarak konsept proje anlayışında olması değil ayrıca estetiği ve uyumu en iyi şekilde kullanmamız da diyebiliriz. Çok yüksek kaliteli ürünler kullanarak her evin yerden ısıtma sistemini dahi standart özellik olarak sunduk ve bu bir ilk oldu. Evlerimizdeki birçok detayı en iyi şekilde çözdük. Çevre düzenlemesi için peyzajında 5000 üzerinde 100 çeşitten fazla bitki kullanarak da m2 başına uygulanan bitki oranı ile de bir ilke imza attık. Verdiğimiz hizmet kalitesi, müşterilerimiz için yaptığımız kira yönetimi getirilerinde de rekor kırarak yine bir ilk oldu. Yatırımcıya evinin değerinin yıllık %7’sini kira geliri olarak garanti ettik ve 2020 yılında, pandemi döneminde dahi yatırımcılarımıza gelemedikleri evlerinden çok ciddi gelirler kazandırdık. Birçok Avrupa ülkesinde eksi faiz varken biz yatırımcılarımıza yıllık %7 kira getirisi (ROI) ve %50 yıllık emlak değer artışı (Capital Gain) sağlayarak alanında ilk firma olduk. Aslında birçok anlamda ilklerin projesi Maldives Homes. Sizleri hayallerinizin ötesine taşımak istediğimiz bir proje yarattık. Bizi ziyaret eden birçok müşterimizin “Burası Kıbrıs mı? Biz Kıbrıs’ta bu kadar güzel bir proje görmedik” demesi bize doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Her gün çalışarak ve kendimizi daha da geliştirerek projelerimizi daha ileriye taşımaya devam ediyoruz.

• Mykonos Homes’un hikayesini de dinlemek isteriz o zaman...
Mykonos Homes projesini yaratırken aslında Maldives Homes projesinden sonra bizleri çok daha büyük bir sorumluluk altına aldı. Yani insanlar Maldives Homes projesini yaratanlar şimdi acaba ne yapacaklar diye soruyorlardı. Bu durum bizi biraz da baskı altına alıyordu. Yine farklı, yine ilklerin projesi olacak bir konsept proje yaratmak istedik. Bunun için de en önemli unsur olan araziyi bulmamız gerekiyordu. Bu araziyi Maldives Homes projesi yanında, içerisinde yaklaşık 15 yıldır 25 adet inşaatı tamamlanmamış eski halde duran villaların olduğu araziyi alarak çözdük. İlk olarak eski harabe şeklindeki binaları yıkarak, bölgede oluşan görsel kirliliği kaldırdık; eski malzemeleri ayrıştırıp betonları dolgu malzemesine çevirdik. Demirleri ise geri dönüştürerek ekonomiye katkı sağladık. Böylelikle hem vicdanımızı rahatlattık hem de çevreye karşı sorumluluğumuzu yerine getirmiş olduk. İkinci aşama, tasarım konusu idi. Nasıl bir proje ile Maldives Homes projesinin üzerine çıkabilirdik. Uzun çalışmalardan sonra ekip olarak kararımızı verdik. Yeni projemiz Yunan Adalarında Avrupa’nın en gözde otellerininden biri olan Cavo Tagoo Hotel’inin konseptinde bir proje yapmak istedik. Çok değerli mimarlarımız ve çalışma arkadaşlarımız ile projemizi tamamlamayı başardık. Peki neydi bu oteli bu kadar özel kılan diye soracaksınız şimdi, ben açıklayayım. Bu otel denize sıfır bir butik otel olup her odasının kendine ait teraslarında özel yüzme havuzları olması. Bunun dışında elit bir yaşam tarzını doğallık içerisinde en iyi şekilde sunması. Akdeniz renklerini, begonvil çiçeklerinin döküldüğü taş yürüyüş yollarından rüzgar değirmenine kadar bir çok şeyi içerisinde barındırması. Bu özelliklerini servisleri ve hizmet kalitesi ile birleştirerek Avrupa’daki ve Dünya’daki birçok ünlünün buluşma noktası haline geldi. Bu nedenle hotel konaklama geceliği bazı dönemlerde 22.000 Euro’ya kadar yükselebiliyor. Biz Mykonos Homes projesini Cavo Tagoo konseptinde yaparak müşterilerimize böyle bir projede ev sahibi olma ve yatırım yapma şansı verdik. Hatta projenin üzerine yeni fikirler de koyarak Dubai’deki gibi büyük havuzlar içerisinde adalar yaparak onların üzerinde villalar tasarladık. Yani ada ülkesi olan Kıbrıs’ımızda müşterilerimize kendi adalarında villalar sunduk. Ayrıca apartman dairelerimizin tümüne kendi teraslarında özel yüzme havuzları veya jakuziler sunduk. Bu kez yeni sloganımızı da “Paranın Satın Alabileceği En İyi Konutlar” olarak belirleyerek müşterilerimizin beklentileri en üst noktaya taşımaktan çekinmedik. Hayal gücümüzün limitlerini sonuna kadar zorladık.  Böylelikle hem ev sahibi olmak hem de yatırım yaparken gerçekten yüksek kazanç sağlamak isteyen yatırımcılarımıza yine eşsiz bir fırsat sunduk. Pandemi döneminde lansmanını yaptığımız projemiz çok kısa bir sürede %25’lik bir kısmının satışını tamamlayarak, doğru araziye doğru proje prensibimizle heyecanımızı ileriye taşımaya devam ettik.

• Cyprus Construction olarak sunduğunuz ve bu projeyle beraber sunacağınız hizmetleri de merak ediyoruz; sizden bu konu hakkında da bilgi alabilir miyiz?
Bizim için başta en önemli olan “Müşteri Memnuniyeti, Kaliteli Hizmet ve Hijyen”. Bu anlayışla yola çıkarak müşterilerimize en iyiyi, en güzeli sunarak onları ayrıcalıklı Cyprus Constructions kalitesini yaşatıyoruz. Mykonos Homes ve Maldives Homes projelerimizi iki farklı konsept olarak doğal bir Lagün Plaj önünde inşa ediyoruz. Yani her iki proje de yan yana denize sıfır bir proje ve eşsiz doğal Lagün plajdan yararlanacak. Projemiz içerisindeki hizmetlerimizi şu şekilde sıralayabiliriz; Tuzlu su havuzu ve özel havuzlar, açık hava ısıtmalı havuzu, rahatlama merkezi; spor salonu, sağlık merkezi, SPA ve arınma merkezi, hamam, sauna, masaj salonları, ısıtmalı kapalı havuz, jakuzi, güzellik merkezi, toplantı ve konferans salonu, çamaşırhane, mini market, Califorian Restaurant, teniz ve baktebol kortu, bisiklet kulübü, ATV safari turları, kayaking alanı, yoga alanı, dans salonu, kişisel eğitmen, mini golf, tüplü dalış, su sporları, deniz sineması, plaj barı ve muhteşem lagün plajı. (salted water swimming pools and private swimming pools, outdoor heated pool, leasiure center; fitness center, health center, spa and wellness center, turkish bath, sauna, massage, heated ındoor swimming pool, jakuzzi, beauty center, meeting and conferance center, loundry, mini market, Califorian Restaurant, tennis and basketball court, bicycle clup, atv safari tours, kayaking cources, yoga cources, dance cources, personal trainer, mini golf, scuba diving, water sports, beach cinema, beach bar, sandy lagoon beach). Ayrıca arzu eden müşterilerimizi günde iki kez ücretsiz olarak düzenlediğimiz transfer servisi hizmetimiz ile Korenium Golf Resort & Beach ve Super Market’e de götürüyoruz.
Bunların yanı sıra emlak yönetimi bölümümüz ile satış sonrası müşteri memnuniyetini en yüksek seviyede tutuyoruz. Satış sonrası vermiş olduğumuz hizmetler, hava alanı transferleri, araç kiralama, taksi, temizlik, kuru temizleme, kişisel alışveriş, fatura ödeme, karşılama paketi hizmetleri gibi müşterilerimizin hayatlarını kolaylaştıracak hizmetlerdir. Ayrıca yapmış olduğumuz Kira Yönetimi Hizmetimiz ile müşterilerimize sürekli gelir imkanı sunuyoruz. Örneğin bizimle kira sözleşmesi imzalayan müşterilerimizin evlerini onlar adına pazarlıyoruz, müşteri buluyoruz, giriş ve çıkış işlemlerini yapıyoruz. Evdeki zarar görebilecek eşyalarının sorumluluğunu tamamen biz üstleniyoruz. Hepsinden önemlisi kurmuş olduğumuz kira yönetimi sisteminde ev sahibine ait çarşaf yastık ve havlu gibi kişisel eşyalarını kullanmadan, kendi ürünlerimizi kullanıyoruz. Müşteri evine döneceğinde ise hijyenik şartlarda kişisel ürünlerini tekrar evdeki yerlerine koyuyoruz. Böylelikle hem kişisel ürünleri koruyoruz hem de hijyen kurallarına uyuyoruz. Her kullanımdan sonra evler dezenfekte edildiği için müşterilerimizin sağlığını da riske atmıyoruz.
Ayrıca kira hizmetlerimizi daha profesyonel olarak yapmak için “Kira Yönetiminde Yeni Model” anlayışını yarattık. Yapmış olduğumuz uluslararası anlaşmalarla müşterilerimizin evlerinin inşaatları tamamlanmadan evleri kiralayacak müşterileri şimdiden bulmayı başardık. Bu strateji ile adamızda yine fark yaratacak bir kira getirisi konsepti geliştirdik. Kısa dönem kiralarla sık ve daha yüksek kira garantili gelir kazanan ev sahiplerimiz arzu ettikleri zaman da kendi evlerinde konaklayabiliyorlar. Yaratmış olduğumuz bu yeni dönem kira modeli, adamızda pandemi döneminden sonra daha da yaygınlaşarak örnek teşkil edecek bir model olacak diye düşünüyorum.

• Global bir sağlık kriziyle geçirdiğimiz 2020’nin özetini çıkaralım, neler yaptınız, nasıl geçti bu dönem?
2020 hepimiz için birçok dersler çıkaracağımız bir yıl oldu açıkçası. Öncelikle kendimizi sürekli olarak yenileyebilir bir yapı kurduk, böylelikle değişen şartlara en hızlı şekilde uyum sağlayıp yolumuza devam edebiliyoruz. Pandeminin en başında Mart ve Nisan aylarını kendimizi ve alt yapımızı yeni şartlara uygun olarak değiştirmek için kullandık, çok çalıştık. Mayıs ayı itibarı ile yeni şartlarda satışlarımıza tekrar başladık. Dijital ortamda sunumlar, seminerler ve kişiye özel farklı dillerde 5 kıtada yoğun bir şekilde tanıtımlar yaparak firmamızı ve projelerimizi tamamen farklı bir ortamda dünya ile tekrar buluşturduk. Ülkemizin dünyadaki en güvenilir ülkelerden biri olduğunu, eşsiz doğal ve tarihi güzelliklerini, yüksek kaliteli konut projelerini en iyi fiyata sunarak uluslararası yatırımcıyı çekmeyi başardık. Ekibimizden biri çoğumuzun pandemi öncesi internetten market alışverişi alışkanlığı bile yokken, şu an projelerimizdeki evlerimizi internetten tüm dünyaya satıyoruz. Yeni dünya şartlarında değişime ayak uyduran bir firmayız. Diğer taraftan pandemi şartlarına rağmen inşaatlarımıza hiç ara vermeden devam ettik ve ediyoruz. Pandemiden önce müşterilerimize verdiğimiz sözlerimizi bu dönemde de tuttuk. Bu durum müşterilerimize çok büyük bir güven verdi. Pandemiyi bahane ederek hiçbir yatırımımızı ertelemedik. Hiçbir çalışma arkadaşımızı da bu zor dönemde işten çıkarmadık.

• Şu an satışı süren, aktif 4 projeniz var değil mi? Bahsettiğimiz iki projenizin haricinde, tamamı stüdyo dairelerden oluşan Pearl Island ve loft daireler bulunan Idyll projeleriniz... Bu ikisi hakkında da bilgi alalım, ayrıca projelerinizde nasıl ödeme planları sunuyorsunuz?
Evet şu anda Maldives Homes ve Mykonos Homes konsept projeleri yanı sıra Mayıs 2021’de tamamlanacak olan Idyll Homes ve Pearl Island projelerimiz bulunmaktadır. Bu iki projemiz de kandine özel nitelikler taşımaktadır. Idyll Homes projesi Esentepe Plajı’na 200 m yürüme mesafesinde harika bir lokasyonu olan, modern yapıda tasarlanmış, 1 ve 2 yatak odalı, bahçe katı ve loft olarak iki tip daireden oluşuyor. Projenin karşısında süpermarket ve yürüme mesafesinde farklı restoranlar bulunmaktadır. Pearl Island projemiz ise Esentepe Balıkçı Barınağı karşısında 156 konuttan oluşan, içerisinde farklı kültürlerden oluşacak olan yemek servis alanı ve bahçe boyunca kat kat gelip dökülen büyük bir yüzme havuzuna sahip olacaktır.
Projelerimizde 4 yıla kadar faizsiz esnek ödeme imkanları sunuyoruz. Böylelikle yatırımcı ev taksitlerini öderken bir bölümünü de kira getirileri ile karşılayabiliyor. Daha uzun ödeme imkanı isteyen yerli ve yabancı müşterilerimize ise anlaşmış olduğumuz bankalar ile 10 yıla kadar kredi imkanı sunabiliyoruz. Bunların dışında müşteriye özel ödeme planları ile de farklı esnek çalışmalar yapabiliyoruz. Ayrıca yeni ödeme şekli olarak adamızda ev satışlarında Bitcoin ödeme kabul eden ilk inşaat firmasıyız. Dünyanın birçok ülkesinde yaygınlaşan Bitcoin, yatırımcının hızlı karar verme ve sonuçlandırma konusunda bizim için çok önemli bir unsur. Şu anda yaptığımız yeni çalışmalarımız ile günlük verdiğimiz SPA, restorant ve diğer servislerin dahi tüm ödemelerini de Bitcoin olarak alacak çalışmalarımızı başlatmış durumdayız. Yani bize gelen bir müşterimiz sadece cep telefonu ile Bitcoin ödeme yaparak bizden tüm hizmetleri alabilecek.

• Son olarak şunu sormak istiyoruz, yeni yıldaki hedefleriniz ve beklentileriniz nelerdir?
Kurum olarak şirketimiz bünyesinde 2021 Ocak ayı içerisinde tüm alt yapısını tamamladığımız 80 dönüm arazi üzerinde 373 kW kapasiteli yenilenebilir elektrik üretme tesisimizi hayata geçiriyoruz. Bu bizi çok heyecanlandırmakla beraber hedeflerimizi daha da büyütüyor. Ayrıca 2500 m2 kapalı alanını tamamladığımız, Türkiye’de dahi olmayan teknolojilerin kullanıldığı çok kapsamlı hazır yemek fabrikamızı da yine Ocak 2021’de ülkemizin hizmetine sunarak yüzlerce kişiye yeni iş imkanı sağlamayı ve ülke ekonomisine katkı sağlamayı hedefliyoruz. 2021 yılı içerisinde İnşaat sektöründe ise yine ilklere damga vuracak sürpriz konsept bir projeyi daha hayata geçirmeyi düşünüyoruz. Bu projemizle ilgili çalışmalarımızı -büyük bir heyecanla- aralıksız olarak tüm takım arkadaşlarımızla devam ettiriyoruz.
2021 yılında devletimizden ve politikacılarımızdan beklentimiz, ülkemize yıllık yüzlerce milyon Pound döviz getirisi sağlayan ve 200’den fazla yan sektörü besleyen inşaat sektörünün önünü açacak daha cesur kararlar almasıdır. Hantal bürokratik yapıyı bir an önce değiştirerek ülkemize yatırım yapmak isteyen büyük yatırımcıların adaya gelmelerini daha cazip hale getirmeliyiz. Dubai, Singapur ve Malta gibi ülkeler benzer yapılardaki sorunları nasıl çözüp ekonomilerini uçurmuşlarsa bizler de göstereceğimiz irade ve kararlılık ile bunu yapabiliriz. Ülkemizde bir çok farklı alanda bizim gibi çok başarılı uluslararası yerli firma bulunmaktadır. Bu firmalarımız ve başarılı iş adamlarımız dünya devi büyük işletmeler ile kafa kafaya rekabet etmekte, ürettiklerini tüm dünyaya pazarlayabilmektedirler. Biz de aynı uluslararası başarıyı ve vizyonu bu güzel ülkeyi yönetmek için görev alan politikacılarımızdan bekliyoruz. Bunu başardığımız takdirde ülke ve toplum olarak hak ettiğimiz standartlara çok daha hızlı bir şekilde ulaşacağız.